Az EESZT bevezetése

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér használata 2017. november 1-jétől kötelező a közfinanszírozott egészségügyi ellátást nyújtó szolgáltatóknál és a gyógyszertárakban. 2017 szeptemberétől bármely egészségügyi ellátó csatlakozhat a rendszerhez.

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér használata 2017. november 1-jétől kötelező a közfinanszírozott egészségügyi ellátást nyújtó szolgáltatóknál és a gyógyszertárakban. 2017 szeptemberétől bármely egészségügyi ellátó csatlakozhat a rendszerhez.

Az EESZT használatát az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet írja elő.

2017. november 1-jétől minden közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi ellátónak (háziorvosi rendelők, szakellátó intézmények) és gyógyszertárnak használnia kell az EESZT szolgáltatásokat, melyekkel gyorsabbá, kényelmesebbé és hatékonyabbá tehető a betegellátás.

2018. november 1-jétől kötelező a magán egészségügyi ellátóknak is az EESZT rendszerének használata. Ekkor fog csatlakozni az Országos Mentőszolgálat is.

A kötelező szolgáltatásokat a megadott időponttól használniuk kell az ellátóknak:

  • Betegellátási események rögzítése az eseménykatalógusban
  • Betegdokumentumok feltöltése az e-Kórtörténetbe (hogy a kezelőorvos lekérdezhesse)
  • Vények feltöltése az e-Recept rendszerbe, és azok lekérdezhetősége
  • Beutalók lekérdezése az e-Beutaló rendszerből
  • Beteg e-Profiljának feltöltése és lekérdezhetősége

A gyógyszertári rendszerek csak az e-Recept rendszert érik el, így csak a betegek vényadatait kérdezhetik le.

Az EESZT-hez csatlakoztatott medikai rendszereket használó orvosok, egészségügyi szakdolgozók és gyógyszerészek a saját, megszokott informatikai rendszerükön keresztül használják az EESZT szolgáltatásokat, erről bővebb információt ITT találnak.

Az EESZT szolgáltatásait csak a rendszerhez csatlakozott intézmények dolgozói érik el. A csatlakozást az ellátó intézménynek kell kezdeményeznie.

forrás: áeek

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt magánszemélyként azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek eseti és/vagy rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. Bővebb információ: https://jvgtech.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.