Az EESZT bevezetése

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér használata 2017. november 1-jétől kötelező a közfinanszírozott egészségügyi ellátást nyújtó szolgáltatóknál és a gyógyszertárakban. 2017 szeptemberétől bármely egészségügyi ellátó csatlakozhat a rendszerhez.

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér használata 2017. november 1-jétől kötelező a közfinanszírozott egészségügyi ellátást nyújtó szolgáltatóknál és a gyógyszertárakban. 2017 szeptemberétől bármely egészségügyi ellátó csatlakozhat a rendszerhez.

Az EESZT használatát az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet írja elő.

2017. november 1-jétől minden közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi ellátónak (háziorvosi rendelők, szakellátó intézmények) és gyógyszertárnak használnia kell az EESZT szolgáltatásokat, melyekkel gyorsabbá, kényelmesebbé és hatékonyabbá tehető a betegellátás.

2018. november 1-jétől kötelező a magán egészségügyi ellátóknak is az EESZT rendszerének használata. Ekkor fog csatlakozni az Országos Mentőszolgálat is.

A kötelező szolgáltatásokat a megadott időponttól használniuk kell az ellátóknak:

  • Betegellátási események rögzítése az eseménykatalógusban
  • Betegdokumentumok feltöltése az e-Kórtörténetbe (hogy a kezelőorvos lekérdezhesse)
  • Vények feltöltése az e-Recept rendszerbe, és azok lekérdezhetősége
  • Beutalók lekérdezése az e-Beutaló rendszerből
  • Beteg e-Profiljának feltöltése és lekérdezhetősége

A gyógyszertári rendszerek csak az e-Recept rendszert érik el, így csak a betegek vényadatait kérdezhetik le.

Az EESZT-hez csatlakoztatott medikai rendszereket használó orvosok, egészségügyi szakdolgozók és gyógyszerészek a saját, megszokott informatikai rendszerükön keresztül használják az EESZT szolgáltatásokat, erről bővebb információt ITT találnak.

Az EESZT szolgáltatásait csak a rendszerhez csatlakozott intézmények dolgozói érik el. A csatlakozást az ellátó intézménynek kell kezdeményeznie.

forrás: áeek

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye), vagy távoli eléréses (Magyarország) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. A rendelőkben már nem elég az általános hardveres/szoftveres ismeret, hanem az egészségügyi informatikai követelményekkel, orvosi szoftverekkel is tisztában kell lenni. Így van ez mostanában például az EESZT-vel, E-recepttel is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.