TEENDŐK, AMENNYIBEN NEM ÉRKEZETT MEG A VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNY
A koronavírus elleni védettség igazolásáról szóló 60/2021. (II. 12.) Korm. rendelet szabályozza a védettségi igazolvány megszerzési lehetőségeit.
A védettségi igazolvány kiállítása vonatkozásában a fővárosi és megyei kormányhivatalok rendelkeznek illetékességgel.
Amennyiben valaki jogosult a védettségi igazolványra, de azt az oltást vagy az igénylést követően nem kapta meg, illetve egyéb bejelentést kíván tenni az igazolvánnyal kapcsolatban, azt az alábbi linken található „elektronikusan elküldhető űrlapon teheti meg” szövegrészre kattintva teheti meg a kormányhivatal felé.
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/hirek/mar-elektronikusan-is-igenyelheto-a-vedettsegi-igazolvany
A védettségi igazolvánnyal kapcsolatos tájékoztatást, információkat a kormányhivatal alábbi elérhetőségein találja.
Megjelent: 2021. április 26, Forrás: nnk.gov.hu
TÁJÉKOZTATÓ VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNY KIÁLLÍTÁSÁRÓL ÉS GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK (GYIK)
Hatályos: 2021. május 13-tól
(PCR teszt = koronavírus kimutatására szolgáló molekuláris biológiai vizsgálat)
Ön védettségi igazolványra jogosult (ld. 60/2021. (II. 12.) Korm. rendelet):
- ha Ön Magyarország területén megkapta a védőoltást
- ha Ön igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, vagyis az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT-ben) legalább egy pozitív eredményű PCR tesztje vagy antigén gyorstesztje van nyilvántartva
- ha Ön vélhetően átesett a fertőzésen, de nem tudott róla vagy nem készült róla teszt és utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálat igazolja, hogy átesett a fertőzésen.
1. Ha Ön megkapta a védőoltást,
akkor az Ön számára a kártya kiállítása ingyenes és automatikus. (Ez vonatkozik a 2021. március 1-je előtt és után megkapott védőoltásra is.)
A 2021. március 1-jéig Magyarországon beadott védőoltások után automatikusan, 2021. március 15-éig került kiállításra és postázásra a védettséget igazoló kártya. 2021. március 1-jét követően az első védőoltást követő 8 napon belül hivatalból kerül kiállításra, majd postázzák Önnek a védettségi igazolványt.
Az oltás útján megszerzett védettségi igazolványnak nincsen érvényességi ideje.
Tudnivalók a kézbesítésről: ld. később, GYIK 1. pont
Védettségi igazolvány cseréje, pótlása: ld. később GYIK 2. pont
2. Ha Ön igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, vagyis az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT-ben) legalább egy pozitív eredményű PCR tesztje vagy antigén gyorstesztje van nyilvántartva,
akkor az Ön számára a kártya kiállítása ingyenes és automatikus.
Ha Ön a 2021. március 1-jét megelőző 6 hónapon belül esett át a fertőzésen, akkor automatikusan, 2021. március 15-éig megkapta postán a védettséget igazoló kártyát. Ha Ön 2021. március 1-jét követően esett át a fertőzésen, akkor a felgyógyulást követő 8 napon belül állítják ki és ezt követően küldik meg postán a védettségi igazolv

ányt.
A fertőzésből való felgyógyulással megszerzett védettségi igazolvány érvényessége 6 hónap.
Az érvényesség kezdete:
• az utolsó pozitív eredményű PCR tesztet vagy antigén gyorstesztet követő negatív eredményű PCR teszt napja, ha az előbb következett be, mint az utolsó pozitív eredményű PCR vagy gyorsteszt vizsgálatának napját követő 10. nap
VAGY
• negatív eredményű, PCR teszt hiányában, az utolsó pozitív eredményű PCR teszt napját követő 10. nap.
Tudnivalók a kézbesítésről: ld. később, GYIK 1. pont
Védettségi igazolvány cseréje, pótlása: ld. később GYIK 2. pont
3. Ha Ön vélhetően átesett a fertőzésen, de nem tudott róla vagy nem készült róla teszt és utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálat igazolja, hogy átesett a fertőzésen,
akkor Önnek lehetősége van a védettségi igazolványt igényelni elektronikus úton a www.magyarorszag.hu weboldalon vagy személyesen bármely kormányablakban. A 3. pont szerint igényelt védettségi igazolvány kiállításának igazgatási szolgáltatási díja 3000 forint, amit Ön átutalással tud megfizetni a következő számlára: Budapest Főváros Kormányhivatala 10023002-00301253-00000000. (Átutalási közlemény: „Védettségi igazolvány” és az Ön neve.)
Az igényléskor Önnek a következőket kell mutatnia:
• a koronavírus elleni védőanyagnak az Ön szervezetében való jelenlétét igazoló, Magyarországon működő egészségügyi szolgáltató által elvégzett, pozitív eredményű laboratóriumi vizsgálatról szóló leletet. 2021. március 8. után személyes és elektronikus ügyintézés esetén is kizárólag az a lelet fogadható el, amelyen szerepel a következő mondat: „Az igénylő szervezetében a koronavírus elleni ellenanyag jelen van” . Ha ez nem szerepel a leleten, akkor kérjük, hogy keresse fel a vizsgálatot végző egészségügyi szolgáltatót és kérjen olyan leletet, amely a szükséges szövegezéssel el van látva!
ÉS
• az igazgatási szolgáltatási díj befizetésének igazolását (papíron vagy mobiltelefonon). Ezeket a kormányablakok ügyintézői ellenőrzik. Elektronikus ügyintézés esetén az iratok szkennelt változata feltölthető az ügyintézési felületre.
Tudnivalók a kézbesítésről: ld. később GYIK 1. pont
Az ellenanyag-vizsgálat alapján megszerzett védettségi igazolvány érvényessége 4 hónap. Az érvényesség kezdete az ellenanyag jelenlétét kimutató vizsgálat dátuma.
Az ellenanyag-vizsgálat alapján megszerzett védettségi igazolvány ára: Az ellenanyag-vizsgálat önköltséges, hatósági áras, amelynek összege 11 000 forint. A védettségi igazolvány kiállításának összege 3000 forint.
Rövid leírás az ellenanyag-vizsgálatról, ld. később GYIK 3. pont
BŐVEBBEN ITT (pdf): TÁJÉKOZTATÓ VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNY KIÁLLÍTÁSÁRÓL
ÉS GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK (GYIK)
Forrás: kormanyhivatal.hu