Szerencsére már számos orvos használja az EESZT-be történő bejelentkezéshez az EESZT mobiltoken alkalmazást. A telepítése és beállítása egyszerű, és kiváltja az eSzemélyi+kártyaolvasó használatát is.
Előfordul azonban, hogy valami miatt nem működik a mobiltokenes bejelentkezés.
Az ilyen esetekre próbáltam összeszedni a lehetséges megoldásokat.
A mobiltokenes belépést az EESZT lassúsága, hibája, leállása, karbantartása, stb. is befolyásol(hat)ja, ezért amennyiben nem működik a mobiltokenes bejelentkezés, akkor és amennyiben lehetőség van rá, érdemes megpróbálni az eSzemélyi+kártyaolvasó használatát a bejelentkezéshez. Ha ez utóbbi sikeres, akkor az alábbi hibák fordulhatnak még elő.
MobilToken letiltása
Ideiglenes letiltás
Amennyiben a bejelentkező felületen háromszor hibás egyszer használatos mobilToken jelszót ad meg, a rendszer ideiglenesen letiltja a mobilToken bejelentkezés lehetőségét. Ilyen esetben a HardTokenes, illetve az eSzemélyis belépés továbbra is működőképes.
A tiltás állapotát az Ágazati Portál MOBILALKALMAZÁSOK menüpontjában a Biztonsági alkalmazások alatt regisztrált alkalmazás utolsó oszlopában ellenőrizheti le. Tiltás esetén a regisztrált mobilToken mellett „Ideiglenesen letiltva” figyelmeztető üzenet jelenik meg.

Az ideiglenes tiltás a mobilTokennel regisztrált felhasználó által nem feloldható, meghatározott ideig tart – 5 perc elteltével a(z) ideiglenes tiltott állapot automatikusan megszűnik. Rendkívüli esetben az EESZT Kiemelt helpdesk tud segítséget nyújtani az ideiglenes tiltás azonnali feloldásában.
Az EESZT Kiemelt helpdesk elérhetőségei a következők:
Telefonszám: 06 1 920 10 50
E-mail elérhetőség: helpdesk.eeszt@okfo.gov.hu
Teljes tiltás – összesen 50 elíráskor
Teljes tiltás akkor jön létre, ha a mobilTokenhez rendelt 6 számjegyű PIN kódot a mindennapi használat során a felhasználó ötvenszer (50) elírta.
Megjegyzés: ez az 50 elírás az alkalmazás telepítése óta “számolódik”, tehát akár 1-2 éven belül jöhet össze ez a szám.
Megjegyzés 2.: 2022-ben az 50 rontott próbálkozást felemelték 100-ra.
Ebben az esetben a regisztrált alkalmazást kizárólag központilag, az EESZT Üzemeltetése tudja helyreállítani.
MobilToken visszaállítását teljes tiltás esetében az EESZT Kiemelt helpdesknek szükséges jelezni, kérelmezve a feloldást.
Ezen kérelmet telefonon, illetve e-mailen jelentheti be az alábbi elérhetőségek egyikén:
Telefonszám: 06 1 920 10 50
E-mail elérhetőség: helpdesk.eeszt@okfo.gov.hu
Az EESZT helpdesk egyéb ajánlásai (ezt email-ben szokták küldeni):
Engedje meg, hogy az alábbiakat javasoljuk a mobilToken alkalmazással kapcsolatban:
- javasolt az alkalmazás teljes újratelepítése úgy, hogy a korábbi regisztrációt az EESZT portálon és a mobiltelefonon is egyaránt törli, a telepítést megelőzően;
- mobilToken regisztrációja során a telefon részére korlátozás mentes internet kapcsolata legyen (ajánlott a telefon saját mobil internet előfizetés használata);
- mobil telefonon a biztonsági (képernyő) zárolás funkció legyen bekapcsolva a telepítést megelőzően, legalább pin kód védelmi szintre állítva;
- időzóna legyen Magyarország Budapest vagy azzal egyenértékű, az idő beállítások legyenek percre pontosak, mind a telefonon és a számítógépen vagy laptopon ahol a bejelentkezés történik;
- Kérem ellenőrizze, hogy az időforma megjelenítése azonos legyen (24 órás/12 órás)
a PIN kód legalább 3 különböző számjegyet szükséges, hogy tartalmazzon; - az alkalmazás számára engedélyezzük a kamera hozzáférést a regisztráció során, és később se vegyük el a jogosultságokat az alkalmazástól;
- kérjük az alkalmazást Android telefon esetében a Google Play Store-ról, Iphone esetében AppStore-ból telepítse.
Amennyiben a regisztráció, telepítés, használat közben továbbra is hibát tapasztal, kérjük, hogy egy képernyőképet készítve írja meg nekünk, hogy milyen hibás működést tapasztalt. Küldje meg a telefonkészülékének típusát és a rendszerének a verziószámát.
További részletes információ: EESZT mobilToken alkalmazás Felhasználói kézikönyve