Az alábbi üzenet jelenik meg az eSzemélyi Kliens-t futtató gépeken:

Amíg ezen az ablakon nincs megnyomva az OK gomb, addig nem fog működni eSzemélyi igazolvánnyal az EESZT kapcsolódás.
Persze sokan megnyomják azonnal, az OK-t, de sajnos azért nem mindig ilyen egyszerű a helyzet, mert trükkös módon sokszor az történik, hogy az orvos a medikai szoftverben rákattint az eSzemélyis EESZT kapcsolódásra, a PIN kód kérési ablak felugrik, a PIN kód begépelése után a kártyaolvasó kiírja a “Kapcsolat aktív” üzenetet, viszont mégsem történik semmi, csak homokórázás tapasztalható.
Ekkor a fenti üzenet a háttérben van nyitva, és pl. a tálcáról előhozható (lásd a képen). Az OK gomb megnyomása után minden rendben működik, az EESZT kapcsolódás megtörténik.
Ez az üzenet attól függetlenül megjelenik, hogy telepítve van-e az 1.6-os (egészen pontosan jelenleg az 1.6.19-es) verzió, vagy sem.