2018 október 27-én megszűnik a korábbi eSzemélyi Kliens verziók támogatása

Az EESZT Üzemeltetés 2018.09.24.-i hírlevele:
(2018.09.26-i FONTOS KIEGÉSZÍTÉS a cikk alján olvasható)

“Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján a végfelhasználói élmény javítása valamint a rendszer biztonságának és hosszú távú megbízható üzemeltetésének érdekében az eID Szerver ÉLES és TEST környezetének 1.5-ös verzióra történő átállása sikeresen megtörtént 2018. szeptember 7-én.
A legfrissebb (1.5.11 verziójú) eSzemélyi Kliensek a www.eszemelyi.hu oldalon publikálásra kerültek a frissített telepítési útmutatóval, felhasználói segédlettel együtt. A Kliensek többnyire érzékelni fogják az automatikus frissítéseket a verzióváltás kapcsán, azonban XP-s környezetben szükséges lesz a verziófrissítéshez szükséges szoftver letöltése, mely az alábbi linkre kattintva érhető el (CSAK WINDOWS XP ESETÉN): https://e-egeszsegugy.gov.hu/documents/211970/313105/eSzemelyi_Kliens_XP_x86_1_5_11.msi/8e7ce435-5f82-2a4f-0f48-1a7045a31215 

Minden egyéb operációs rendszer esetén (Windows 7, 8, 8.1, 10, Linux, MacOSX) az automatikusan felugró ablakban a “Frissítés telepítése” gombbal telepíthető a frissítés, vagy manuális letöltés és telepítés is lehetséges. Letöltési hely itt: https://eszemelyi.hu/letoltesek

Felhívjuk figyelmét, hogy az új verzió kiadását követően egy átmeneti időszak elteltével (várhatóan 2018. október 27-től) az IdomSoft Zrt. megszünteti a korábbi eSzemélyi Kliens verziók támogatását.
A fentiek értelmében 2018. október 27-ig minden felhasználói végponton frissíteni szükséges az eSzemélyi Kliens alkalmazást, annak érdekében, hogy az EESZT rendszerében történő azonosítás zavartalanul működjön.
A frissítés elvégzéséhez az alábbi képernyőképeken talál segítséget:
1.lépés

eSzemélyi Kliens verziófrissítés a felhasználói végpontokon

2.lépés

eSzemélyi Kliens verziófrissítés a felhasználói végpontokon

3.lépés

eSzemélyi Kliens verziófrissítés a felhasználói végpontokon

4.lépés

eSzemélyi Kliens verziófrissítés a felhasználói végpontokon

Javasoljuk, hogy a véglegesnek publikált, új eSzemélyi Kliens verziót telepítsék, illetve frissítsék a felhasználói végpontokon (pl. háziorvosi rendelők számítógépei, ügyfélszolgálat, rendszerbe való belépési pontok stb.).
Helyi hálózat használata esetén ahhoz, hogy az eSzemélyi Kliens a rendelkezésre álló frissítéseket eredményesen telepíteni tudja, a www.eszemelyi.hu oldalhoz tartozó alábbi elérések biztosítása lehet szükséges:
IP: 195.228.130.52
Port: HTTPS/443

Kérdés esetén, kérjük, konzultáljon rendszerszállítójával, intézményi informatikusával, vagy keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

Együttműködését köszönjük!
EESZT Üzemeltetés”

Egyéb esetben a frissítés itt tölthető le: https://eszemelyi.hu/letoltesek

Kapcsolódó cikk:

KIEGÉSZÍTÉS

Az EESZT Üzemeltetés 2018.09.26-i levele:

“Tisztelt Intézményvezető!

A napokban megküldött eSzemélyi kliensprogramhoz kapcsolódó tájékoztatásunkra hivatkozva az alábbiakról tájékoztatjuk Önt:
Az eID Szerver ÉLES és TEST környezetének 1.5-ös verzióra történő átállásához kapcsolódóan beérkezett szállítói és végfelhasználói visszajelzések és hibaüzenetek alapján ez úton jelezzük, hogy kérésünkre az Idomsoft Zrt. felülvizsgálja az átálláshoz publikált október 27-i határidőt.

Ennek eredményeképpen az az IdomSoft Zrt. azt a tájékoztatást adta, hogy a korábbiakban közzétett információkkal ellentétben a régi kliens verzió a mai naptól visszavonásig továbbra is támogatja az eSzemélyivel történő azonosítást.

Az új verzióhoz kapcsolódó és EESZT-hez beérkezett hibákat, illetve megakadásokat az ÁEEK EESZT Főosztálya továbbította az eID Szerver Terméktámogatási csoportja felé, és az incidensek kivizsgálása folyamatban van.

További tájékoztatásig kérjük, ne indítsák el az eSzig olvasó kliensprogram telepítését!

A későbbiekben pedig javasoljuk, hogy a medikai rendszerszállítóval való konzultáció után, az Ő segítségükkel tegyék meg a frissítéshez szükséges lépéseket.

Felmerülő kérdéseivel kérjük, keresse az EESZT Kontakt Center munkatársait munkaidőben a +36 1 920 1050-es telefonszámon, vagy a helpdesk.eeszt@aeek.hu email címen!

Minden további, ehhez kapcsolódó információról azonnal tájékoztatjuk Önöket.

2018. szeptember 26.

Üdvözlettel,
EESZT Üzemeltetés”

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt magánszemélyként azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek eseti és/vagy rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. Bővebb információ: https://jvgtech.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.