Hogyan vegyük fel a helyettesítő orvost az EESZT-be? – avagy a VMÁTRIX kezelése

Az Intézményi jogosultságokat az EESZT adminisztrátor tudja elvégezni, tehát (aktiválás után) az Ő e-személyijével kell bejelentkezni az https://portal.eeszt.gov.hu/hu/bejelentkezes-eszig oldalon. Bejelentkezés után szükséges a megfelelő intézmény kiválasztása.

Ezután fent a menük között a “Főoldal” mellett megjelenik az “E-Egészségügy” és az “EESZT SSL Kliens-tanúsítvány letöltése” menüpont is.

  • Itt az E-Egészségügy menüben válasszuk ki az “Intézményi jogosultság”-ot.

Itt az E-Egészségügy menün belül kiválasztható az "Intézményi jogosultság"-ot.

  • A megjelenő ablakban az “Új bejegyzés” gomb megnyomásával jutunk el a szerepkörök felvételéhez.

Az Intézmény mező adott (ki van töltve)hol a szervezeti egységnél kezdjük el gépelni az Intézménynél lévő név kezdőbetűjét és felugró sorban kiválasztható a szervezeti egység.
Vagy pedig keressük meg a szervezeti egység kódját az antsz.hu/euszolg oldalon és azt a számot beírva kiválasztható lesz a szervezeti egység.

az "Új bejegyzés" gomb megnyomásával jutunk el a szerepkörök felvételéhez

  • A szerepkör sorba be kell írni az orvos/asszisztens felhasználói nevet, ami már megszokott módot orvos esetében O-betű+pecsétszám (pl. O12345), asszisztens esetén S betű+nyilvántartási szám (pl. S123456). A “Felhasználó” mezőbe a felhasználói nevet kell beírni (orvos esetén O+pecsétszám, asszisztens esetén S+nyilvántartási szám), eekor felugró sorban megjelenik a munkatárs neve, ami kattintással kiválasztható.
    A Létrehozás gombbal mehetünk tovább a szerepkör beállítására.

A szerepkör sorba be kell írni az orvos/asszisztens felhasználói nevet

  • A szerepkörök közül a bal oldali listából át kell vinni a szerepkör(öke)t a jobb oldali listába. A “Tárol és vissza” gombbal tudjuk elmenteni.

Orvos esetében az “Orvos” szerepkört, míg asszisztens esetében az “Eü. asszisztens” szerepkört kell áttenni a jobb oldali listába.

A szerepkörök körül a bal oldali listából át kell vinni a szerepköröket a jobb oldali listába.

 

Új felhasználót (helyettesítő orvost, rezidenst, asszisztenst) mindig az “Új bejegyzés” gombot megnyomva lehet felvenni.

Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal (lásd a fenti képen), majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg. Ebben a részben több szempont (pl. szerepkör) alapján listázhatjuk/szűrhetjük a felhasználókat.

Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal, majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg.Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal, majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg. Ebben a részben több szempont (pl. szerepkör) alapján listázhatjuk/szűrhetjük a felhasználókat.Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal, majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg. Ebben a részben több szempont (pl. szerepkör) alapján listázhatjuk/szűrhetjük a felhasználókat.

Írta: Jancsek Árpád
háziorvosi rendszergazda
Helyszíni és távoli rendszergazda szolgáltatások
70/363-7641

Közben elérhetővé vált egy hivatalos részletes leírás is a VMÁTRIX-ról.

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt magánszemélyként azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek eseti és/vagy rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. Bővebb információ: https://jvgtech.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük