Hogyan vegyük fel a helyettesítő orvost az EESZT-be? – avagy a VMÁTRIX kezelése

Az Intézményi jogosultságokat az EESZT adminisztrátor tudja elvégezni, tehát (aktiválás után) az Ő e-személyijével kell bejelentkezni az https://portal.eeszt.gov.hu/hu/bejelentkezes-eszig oldalon. Bejelentkezés után szükséges a megfelelő intézmény kiválasztása.

Ezután fent a menük között a “Főoldal” mellett megjelenik az “E-Egészségügy” és az “EESZT SSL Kliens-tanúsítvány letöltése” menüpont is.

  • Itt az E-Egészségügy menüben válasszuk ki az “Intézményi jogosultság”-ot.

Itt az E-Egészségügy menün belül kiválasztható az "Intézményi jogosultság"-ot.

  • A megjelenő ablakban az “Új bejegyzés” gomb megnyomásával jutunk el a szerepkörök felvételéhez.

Az Intézmény mező adott (ki van töltve)hol a szervezeti egységnél kezdjük el gépelni az Intézménynél lévő név kezdőbetűjét és felugró sorban kiválasztható a szervezeti egység.
Vagy pedig keressük meg a szervezeti egység kódját az antsz.hu/euszolg oldalon és azt a számot beírva kiválasztható lesz a szervezeti egység.

az "Új bejegyzés" gomb megnyomásával jutunk el a szerepkörök felvételéhez

  • A szerepkör sorba be kell írni az orvos/asszisztens felhasználói nevet, ami már megszokott módot orvos esetében O-betű+pecsétszám (pl. O12345), asszisztens esetén S betű+nyilvántartási szám (pl. S123456). A “Felhasználó” mezőbe a felhasználói nevet kell beírni (orvos esetén O+pecsétszám, asszisztens esetén S+nyilvántartási szám), eekor felugró sorban megjelenik a munkatárs neve, ami kattintással kiválasztható.
    A Létrehozás gombbal mehetünk tovább a szerepkör beállítására.

A szerepkör sorba be kell írni az orvos/asszisztens felhasználói nevet

  • A szerepkörök közül a bal oldali listából át kell vinni a szerepkör(öke)t a jobb oldali listába. A “Tárol és vissza” gombbal tudjuk elmenteni.

Orvos esetében az “Orvos” szerepkört, míg asszisztens esetében az “Eü. asszisztens” szerepkört kell áttenni a jobb oldali listába.

A szerepkörök körül a bal oldali listából át kell vinni a szerepköröket a jobb oldali listába.

 

Új felhasználót (helyettesítő orvost, rezidenst, asszisztenst) mindig az “Új bejegyzés” gombot megnyomva lehet felvenni.

Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal (lásd a fenti képen), majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg. Ebben a részben több szempont (pl. szerepkör) alapján listázhatjuk/szűrhetjük a felhasználókat.

Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal, majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg.Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal, majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg. Ebben a részben több szempont (pl. szerepkör) alapján listázhatjuk/szűrhetjük a felhasználókat.Ha mindenkit felvettünk, akkor érdemes ellenőrizni, hogy valóban látszik-e mindenki. Ez a VMÁTRIX kezelése gombbal, majd a lekérdezés gombbal tudhatjuk meg. Ebben a részben több szempont (pl. szerepkör) alapján listázhatjuk/szűrhetjük a felhasználókat.

Írta: Jancsek Árpád
háziorvosi rendszergazda
Helyszíni és távoli rendszergazda szolgáltatások
70/363-7641

Közben elérhetővé vált egy hivatalos részletes leírás is a VMÁTRIX-ról.

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye), vagy távoli eléréses (Magyarország) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. A rendelőkben már nem elég az általános hardveres/szoftveres ismeret, hanem az egészségügyi informatikai követelményekkel, orvosi szoftverekkel is tisztában kell lenni. Így van ez mostanában például az EESZT-vel, E-recepttel is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.