A teljesség igénye nélkül az alábbiakban EESZT hibaüzenetek olvashatók, amik az “EESZT műszaki megvalósítása” során, pontosabban a felhasználók aktiválása során jelentkeztek.
Ilyen hibák adódhatnak hibás azonosító (PIN) megadásakor, az EESZT rendszer túlterheltsége miatt, az EESZT rendszer karbantartása miatt, de lokális probléma is lehetséges (pl. víruskereső, vagy tűzfal gátolja a kapcsolódást).
Kérem, aki teheti küldjön ezektől eltérő hibákról is képet, vagy szöveget, hogy bővülhessen a lista.
EESZT hibaüzenetek
“A webhely nem érhető el (ERR_CONNECTION_REFUSED)” – a felhasználók aktiválása során elég gyakori ez a hibaüzenet.
Windows 10-es gépen megoldotta a problémát az eszig kliens felvétele a tűzfal kivételei közé (c:\Program Files (x86)\ESZEMELYI\eSzemelyi_Kliens\eszig-eid.exe).
Más ötletek, amik beváltak: e-személyi kliens újratelepítése/javító telepítése, vagy e-személyi klienst be kell tenni a vírusirtó kizárásai közé.
Minden bizonnyal más operációs rendszereken, más Windows verziókon is beválik.
“A webhely nem érhető el (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT)”
Ennek oka nagy valószínűséggel az, hogy az EESZT rendszere ideiglenesen nem működik, vagy eID Szerver karbantartás zajlik.
Már aktív EESZT használat esetén ekkor az orvosi szoftverekben a következő üzeneteket kaphatjuk:
- “Sikertelen ESZIG inizializáció”
- “Sikertelen ESZIG bejelentkezés”

A felhasználó aktiválása sikerült, de a bejelentkezés után ez az üzenet fogad:
Ennek oka az, hogy az EESZT rendszer ideiglenesen nem elérhető. Próbálkozzunk kicsit később!
Hiba az elektronikus személyi igazolvány szolgáltatásban, Hibakód: -110, Hibaüzenet: Card error:invalid param
Ezt a hibát nagy valószínűséggel a gépen lévő, vagy a hálózati tűzfal miatt dobja a rendszer:
Hiba az elektronikus személyi igazolvány szolgáltatásban, Hibakód: -1118, Hibaüzenet: Connection:Unable to connect to the terminal server
Általában nagyobb rendelőkben fordult elő ez a hiba (ahol a hálózatot az Önkormányzat üzemelteti) és tűzfal is van.
Ez esetben a következő portokat kell engedélyezni a tűzfalon: 443, 4443, 5443
Ez a hiba az aktiválási folyamat közben jött, a rendszer kb. 2-3 perces “gondolkodása”/homokórázás után:
“Relying party:Relying party information request has been timed out”
A rendszer lassulása (valószínűleg túlterheltség, vagy karbantartás) miatt próbálkozzanak később az aktiválással.
Sikertelen azonosítás miatt az aktiválás nem lehetséges
Ennél a hibánál stimmelt a PIN kód, viszont a hibát az okozza, hogy az e-személyin lévő adatok és az EESZT rendszerében rögzített adatok valamelyike nem egyezik (pl. név, születési hely, anyja neve, születési dátum). Ez esetben egyeztetni kell az EESZT ügyfélszolgálatával.
Aki már eljutott az WAF-SSL tanúsítvány letöltéséig, majd az ellenőrző alkalmazást is futtatja, belefuthat ilyen hibába is:
Írta: Jancsek Árpád
háziorvosi rendszergazda
Helyszíni és távoli rendszergazdai szolgáltatások kisvállalatoknak, háziorvosoknak, rendelőknek
70/363-7641
További EESZT témáink: EESZT