Hibaüzenetek, amik az EESZT felhasználók aktiválása közben jelentkezhetnek

A teljesség igénye nélkül íme néhány hibaüzenet, ami az “EESZT műszaki megvalósítása” során, pontosabban a felhasználók aktiválása során jelentkezett.

Ilyen hibák adódhatnak hibás azonosító (PIN) megadásakor, az EESZT rendszer túlterheltsége miatt, az EESZT rendszer karbantartása miatt, de lokális probléma is lehetséges (pl. víruskereső, vagy tűzfal gátolja a kapcsolódást).

Kérem, aki teheti küldjön ezektől eltérő hibákról is képet, vagy szöveget, hogy bővülhessen a lista.

“A webhely nem érhető el”  – a felhasználók aktiválása során elég gyakori ez a hibaüzenet.

Windows 10-es gépen megoldotta a problémát az eszig kliens felvétele a tűzfal kivételei közé (c:\Program Files (x86)\ESZEMELYI\eSzemelyi_Kliens\eszig-eid.exe).
Más ötletek, amik beváltak: e-személyi kliens újratelepítése/javító telepítése, vagy e-személyi klienst be kell tenni a vírusirtó kizárásai közé.

Minden bizonnyal más operációs rendszereken, más Windows verziókon is beválik.

A webhely nem érhető el

 

A felhasználó aktiválása sikerült, de a bejelentkezés után ez az üzenet fogad:

Ennek oka az, hogy az EESZT rendszer ideiglenesen nem elérhető. Próbálkozzunk kicsit később!

A felhasználó aktiválása sikerült, de a bejelentkezés után ez az üzenet fogad.

Hiba az elektronikus személyi igazolvány szolgáltatásban, Hibakód: -110, Hibaüzenet: Card error:invalid param

EESZT: Hiba az elektronikus személyi igazolvány szolgáltatásban

Ezt a hibát nagy valószínűséggel a gépen lévő, vagy a hálózati tűzfal miatt dobja a rendszer:

Hiba az elektronikus személyi igazolvány szolgáltatásban, Hibakód: -1118, Hibaüzenet: Connection:Unable to connect to the terminal server

Általában nagyobb rendelőkben fordult elő ez a hiba (ahol a hálózatot az Önkormányzat üzemelteti) és tűzfal is van.
Ez esetben a következő portokat kell engedélyezni a tűzfalon: 443, 4443, 5443

Hiba az elektronikus személyi igazolvány szolgáltatásban, Hibakód: -1118, Hibaüzenet: Connection:Unable to connect to the terminal server

Ez a hiba az aktiválási folyamat közben jött, a rendszer kb. 2-3 perces “gondolkodása”/homokórázás után:

“Relying party:Relying party information request has been timed out”

A rendszer lassulása (valószínűleg túlterheltség, vagy karbantartás) miatt próbálkozzanak később az aktiválással.

EESZT: Ez a hiba az aktiválási folyamat közben jött, a rendszer kb. 2-3 perces "gondolkodása"/homokórázás után

 

Sikertelen azonosítás miatt az aktiválás nem lehetséges

Ennél a hibánál stimmelt a PIN kód, viszont a hibát az okozza, hogy az e-személyin lévő adatok és az EESZT rendszerében rögzített adatok valamelyike nem egyezik (pl. név, születési hely, anyja neve, születési dátum). Ez esetben egyeztetni kell az EESZT ügyfélszolgálatával.

Sikertelen azonosítás miatt az aktiválás nem lehetséges

Aki már eljutott az WAF-SSL tanúsítvány letöltéséig, majd az ellenőrző alkalmazást is futtatja, belefuthat ilyen hibába is:

EESZT ellenőrző alkalmazás hiba

 

 

Írta: Jancsek Árpád
háziorvosi rendszergazda
Helyszíni és távoli rendszergazda szolgáltatások
70/363-7641

 

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye), vagy távoli eléréses (Magyarország) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. A rendelőkben már nem elég az általános hardveres/szoftveres ismeret, hanem az egészségügyi informatikai követelményekkel, orvosi szoftverekkel is tisztában kell lenni. Így van ez mostanában például az EESZT-vel, E-recepttel is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.