Az eSzemélyi Kliens új verziójára figyelmeztető üzenet blokkolja az EESZT kapcsolódást

Az eSzemélyi Kliens új verziójára figyelemeztető üzenet blokkolja az EESZT kapcsolódást
Az eSzemélyi Kliens új verziójára figyelemeztető üzenet blokkolja az EESZT kapcsolódást

Az alábbi üzenet jelenik meg az eSzemélyi Kliens-t futtató gépeken:

Az eSzemélyi Kliens új verziójára figyelemeztető üzenet blokkolja az EESZT kapcsolódást
Az eSzemélyi Kliens új verziójára figyelemeztető üzenet blokkolja az EESZT kapcsolódást

Amíg ezen az ablakon nincs megnyomva az OK gomb, addig nem fog működni eSzemélyi igazolvánnyal az EESZT kapcsolódás.

Persze sokan megnyomják azonnal, az OK-t, de sajnos azért nem mindig ilyen egyszerű a helyzet, mert trükkös módon sokszor az történik, hogy az orvos a medikai szoftverben rákattint az eSzemélyis EESZT kapcsolódásra, a PIN kód kérési ablak felugrik, a PIN kód begépelése után a kártyaolvasó kiírja a “Kapcsolat aktív” üzenetet, viszont mégsem történik semmi, csak homokórázás tapasztalható.
Ekkor a fenti üzenet a háttérben van nyitva, és pl. a tálcáról előhozható (lásd a képen). Az OK gomb megnyomása után minden rendben működik, az EESZT kapcsolódás megtörténik.

Ez az üzenet attól függetlenül megjelenik, hogy telepítve van-e az 1.6-os (egészen pontosan jelenleg az 1.6.19-es) verzió, vagy sem.