ÁEEK: egy év alatt ötszázmillió adat került fel az elektronikus egészségügyi rendszerbe

Budapest, 2018. november 12., hétfő (MTI) – Több mint ötszázmillió egészségügyi adat – e-recept, betegdokumentum, ellátási információ – került fel az elektronikus egészségügyi szolgáltatási térbe (EESZT) az indulás óta eltelt egy évben.

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta: a rendszer indulása, tavaly november 1-je óta a páciensek több mint 176 millió elektronikus receptet váltottak ki, a napi e-recept-beküldések száma egy átlagos hétköznapon meghaladja a 800 ezret.
Ezen kívül mintegy 92 millió, a betegellátáshoz kapcsolódó dokumentum (például lelet, ambulánslap, zárójelentés) került be az adatbázisba, és csaknem 10 millió alkalommal kérdeztek le kórtörténeti adatot az EESZT-ből a kezelőorvosok, valamint az eProfil esetében 100 ezernél is több alkalommal küldtek be és kérdeztek le információt.EESZT karbantartás 2018. május 11-én 18 órától május 14-én 6 óráig
Kiemelték: az EESZT szolgáltatásai révén az orvosok számára több információ áll rendelkezésre a betegről, látják a más kezelőorvosok által előírt gyógykezeléseket, a felírt és azon belül ki a nem váltott gyógyszereket, a beutalókat, a leleteket; mindez jelentősen javítja a betegellátás minőségét és hatékonyságát. A rendszerrel elkerülhetők a feleslegesen megismételt vizsgálatok, az orvosok sokkal pontosabb képet kapnak betegükről, ami elősegíti a biztosabb diagnózist és a gyorsabb gyógyulást.
Közölték, az egészségügyi szolgáltatók rendszerhez csatlakozása folyamatos, így az emberek egyre több, az egészségügyi ellátásukkal kapcsolatos adatot követhetnek figyelemmel egyetlen központosított szolgáltatásban.
Jelenleg minden fekvőbeteg-ellátó intézmény és gyógyszertár használja a rendszert, a háziorvosok 87 százaléka, a járóbeteg-ellátó intézmények 85 százaléka veszi igénybe napi szinten ezt a felhő alapú technológiát.
Mint írták, a tervek között szerepel a bevezetés előtti öt évben keletkezett betegadatok feltöltése, a telemedicina-szolgáltatások – vagyis az egészségügyi intézmények közötti digitális képtovábbítás – fejlesztése, továbbá speciális egészségügyi nyilvántartások létrehozása.
Hamarosan a mobilapplikációk fejlesztése és a csatlakozása is lehetővé válik, ezek segítségével például elérhetők lesznek elektronikus receptjeink, betegdokumentumaink és időpontfoglalásaink – áll a közleményben.

forrás: MTI

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt magánszemélyként azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek eseti és/vagy rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. Bővebb információ: https://jvgtech.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük