Az e-Személyi igazolvány aktiválása, kártyaolvasó telepítése háziorvosoknak

Az e-Személyi igazolvány aktiválása háziorvosoknak

Az e-Személyi igazolvány funkciói közül az EESZT használatához az Elektronikus azonosítás funkció szükséges.

Amennyiben az e-Személyi igazolványa rendelkezik Elektronikus aláírás funkcióval is, az az EESZT használatához szükséges Elektronikus azonosítás funkció működését nem befolyásolja, az EESZT használatához nem szükséges.

Az Elektronikus azonosítás funkció más azonosítási rendszernél magasabb hatásfokkal és biztonsági szinten biztosítja az elektronikus kormányzati és e-közigazgatási rendszerek igénybe vételéhez szükséges elektronikus azonosítás/hitelesítés funkciókat. Az azonosítási funkció lehetővé teszi, hogy távolról hálózati szolgáltatások felhasználásával kapcsolódjon közigazgatási rendszerekhez, elektronikusan azonosítsa magát, és intézze ügyeit.

Az e-Személyi aktiválása elengedhetetlen a használatához! 

Az e-Személyi igazolványt az Elektronikus azonosítás funkció használatához aktiválni szükséges. Az aktiválás két módon lehetséges:

• Bármely okmányirodában vagy kormányablakban személyesen az ügyintéző segítségével aktiválhatja.

• Megfelelő kártyaolvasó eszközzel, az e-Személyi Kliens letöltését és telepítését követően bármikor aktiválhatja okmányát.

Az e-Személyi aktiválása az okmány átvételekor kapott Személyazonosító igazolvány kód kártyán található aktiváló PIN kód felhasználásával lehetséges. Az aktiválás során az okmány kezdeti 5 számból álló aktiváló PIN kódját szükséges az e-Személyi igazolvány használatakor használatos 6 számjegyből álló PIN kódra módosítani.

Az e-Személyi igazolvány aktiválása háziorvosoknak

A személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód aktiválása nincs határidőhöz kötve, az okmány érvényességi idején belül az aktiváló PIN kód birtokában bármikor elvégezhető.

Az eSzemélyi igazolványhoz kapcsolódó kódokról bővebben ITT olvashat >>

Az e-Személyi kártyaolvasó alkalmazás és driver telepítése

Az e-Személyi olvasó első használata előtt telepíteni szükséges a:

1) Kártyaolvasó driver

A kártyaolvasó drivert az AEEK-tól kapott PIN paddal rendelkező Reiner cyberJack® RFID standard kártyaolvasók esetén az alábbi helyről töltheti le:

http://www.kartyaolvaso.hu/informaciok/termektamogatas

Alternatív letöltési lehetőség az EESZT oldalán (a Segédprogramok pontban): https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/ekapu-portal/letoltesek

2) Kártyaolvasó alkalmazás (e-Személyi kliens)

A kártyaolvasó driver telepítését követően szükséges telepíteni az e-Személyi kliens alkalmazást.

FIGYELEM!

Az e-Személyi kliens alkalmazás Windows operációs rendszer használata esetén két külön verzióban került publikálásra! 

Windows XP operációsrendszerű gépekhez Windows XP e-Személyi kliens alkalmazás (október 1-jétől) ITT telepíthető >>

Windows 7 és újabb operációs rendszerű számítógépekhez az e-Személyi kliens alkalmazás INNEN tölthető le >>

Alternatív letöltési lehetőség az EESZT oldalán (a Segédprogramok pontban): https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/ekapu-portal/letoltesek

Segítség az e-Személyi kliens alkalmazás telepítéséhez és használatához:

e-Személyi Kliens Felhasználói Segédlet

e-Személyi Kliens Telepítési Leírás

FIGYELEM!

Az e-Személyi igazolvány EESZT használatához szükséges Elektronikus azonosítás funkció zökkenőmentes használatához az e-Személyi kliens alkalmazás Beállítás menüpontjában ki kell kapcsolni az

• e-Aláírás funkció engedélyezése

• e-Aláírás PIN ellenőrzés engedélyezése funkciókat,

ellenkező esetben az e-Személyi kliens alkalmazás különböző e-Személyi igazolványok azonos számítógépen történő használatakor CAN számot kér, mely az e-Személyi igazolványon feltüntetve található. 

Az e-Személyi igazolvány aktiválása háziorvosoknak

 

Jancsek Árpád

Én vagyok a haziorvosinfo.hu oldal adminja. :-) Az oldalt magánszemélyként azért hoztam létre, hogy a háziorvosoknak, az asszisztenseknek és mindenkinek könnyebb legyen a rendelőben és a betegellátásban felmerülő informatikai követelmények megismerése és teljesítése. Informatikus vagyok, főként (házi)orvosi rendelőkben és kisebb cégeknél végzek eseti és/vagy rendszeres helyszíni (Budapest, Pest megye) informatikai feladatokat, számítógép és szerver felügyeletet, karbantartást. Bővebb információ: https://jvgtech.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.